Willen we beter onderwijs (even richtend op PO), dan moeten we van evolutie naar revolutie. Dit kan alleen maar door met een schone lei (nee, geen lege ipad) te beginnen.
- Kind/leerling centraal
- Doel: goed onderwijs (boodschappenlijst: definitie goed onderwijs). In de definitie moet geen verwijzing komen naar mogelijke onderwijsvormen
- Discussie over opvoeding versus onderwijs - waar liggen nu welke verantwoordelijkheden
- ...
- ICT is een middel, geen doel. Dit lijkt soms omgedraaid te worden
- Leiden we kinderen op voor de huidige arbeidsmarkt, voor de arbeidsmarkt zoals we denken dat 'ie er over 10 jaar uitziet, of richten we ons juist helemaal niet op de arbeidsmarkt maar puur op kennisvergaring
- Sommige dingen moet je simpelweg stampen, maar is het in de huidige maatschappij bijvoorbeeld nog interessant om te weten wanneer Karel de Grote leefde?
- Hoeveel kunnen we doen met coaching, denk bijvoorbeeld aan guided reinvention
Geen opmerkingen:
Een reactie posten